Patyriminis ugdymas neįprastose erdvėse

Patyriminis ugdymas akcentuoja ne žinias, o patirtį. Kuo daugiau patirties, tuo geresni įgūdžiai. Žmogaus atmintis fiksuoja tas patirtis, kurios sukelia emocijas. Patyriminio ugdymo sėkmės yra  žinios, praktika, veikla už darželio ribų, veikla, kupina gerų emocijų, be įtampos. Siekti tokio ugdymo sėkmių vaikams dar priešmokykliniame amžiuje padeda neįprastos, netradicinės erdvės.

Apie emocijas priešmokyklinukai kalbėjosi gimnazijos rūsyje esančioje Tylos ir nusiraminimo erdvėje. Su vilnos savybėmis vaikai susipažino Rokiškio krašto muziejuje, dalyvaudami edukacijoje „Švelni kaip avelė“, o Kalėdų tradicijas prisiminė ir eglutės žaisliukus gaminti mokėsi edukacijos „Puošiu Kalėdas“ metu. Rokiškio krašto muziejuje vykusioje edukacijoje „Didieji muilo burbulai“ vaikai sužinojo ir muilo burbulų pūtimo paslaptis.

Rokiškio J. Keliuočio bibliotekoje vaikai susipažino su pirštininių lėlių teatru, Bajoruose — su įvairių lėlių teatro paslaptimis, lėlių muziejumi, galėjo patys vaidinti.

Vykdant projektą „Iš senelas knygas“, skirtą Aukštaitijos metams paminėti,  pasakų aukštaičių tarme priešmokyklinukai klausėsi Duokiškio bendruomenės Kiškių muziejuje.

Su siauruoju geležinkeliu ir traukiniais vaikai susipažino Siauruko muziejuje, o pasakojimų apie arklius ir senuosius lietuvių amatus klausėsi Arklio muziejuje.

Pažintys su medžiais ir vabaliukų pasauliu vyksta gimnazijos lauko klasėje ar išvykose į pievas.

Vaikams tokios išvykos labai smagios ir naudingos.

Priešmokyklinio ugdymo mokytoja Jolita Braukylienė

Nuotraukos autorės

Scroll to Top