Alės Rūtos al. 1, Kamajų mstl., Rokiškio r. sav. LT-42291. Į.k.190250136, tel.: 8 458 27147, el.paštas kamajugimnazija@gmail.com

Dienotvarkės nauda: suplanuotas laikas ir įprastas rėžimas be vietos baimėms

„Dienotvarkė, laiko planavimas – suteikia saugumo, užtikrintumo jausmą, todėl
dienotvarkės ar rėžimo aptarimas su vaiku bei jo laikymasis – viena svarbiausių šių dienų
užduočių tėvams“, – sako Panevėžio apskrities vaiko teisių apsaugos skyriaus (VTAS)
mobiliosios komandos psichologė Aura Svetikienė. Pasak specialistės, dienotvarkė užtikrina galimybę tęsti įprastinę ar ieškoti naujų veiklų, o kartu tai yra ir pats geriausias būdas bei priemonė kovoti su baimėmis.

Karantinas – ne savaitgalio rėžimas
Pirmiausia ir tėvai, ir vaikai turi suprasti, kad karantinas nėra savaitgalis. „Savaitgalio rėžimas
dažniausiai yra kitoks nei kasdienis ir panašesnis į laiką be rėžimo, tačiau ilgesnį laiką būnant
namuose laikytis rėžimo ne tik reikia, bet ir būtina“, – sako A. Svetikienė. Po laiko namuose vaikams
sunkiau bus grįžti į normalų ritmą, kurį laiką sunkiau seksis susikaupti, atlikti užduotis ar užsiimti
kita lavinamąja veikla, tad rėžimas namuose neleis vaikams visiškai atsipalaiduoti.
„Nieko neveikimas nualina bet kokio amžiaus žmogų, jį žlugdo ir gali sėti bereikalingą paniką.
O vaikai labai greitai įpranta nieko neveikti, pasyviai leisti laiką ir tiesiog vegetuoti“, – sako
psichologė, pabrėždama dienos rėžimo ir veiklų planavimo namuose svarbą.
Tėvai turi žinoti, kaip laiką leidžia vaikai
Laikas, kurį vaikai praleis namuose, nėra trumpas, galimybės judėti – nedidelės, todėl aišku,
kad vaikai ieškos sau įdomios veiklos. Čia labai svarbus tėvų vaidmuo ir gebėjimas atžaloms pasiūlyti
naudingas veiklas bei sutarti tam tikras ribas.
„Tėvams labai svarbu domėtis vaikų veikla net ir namuose. Tam padės dienos planas su
numatytomis veiklomis ir užduotimis, apibrėžta trukme ir net aptartomis bei numatytomis veiklomis
internetinėje erdvėje“, – sako VTAS mobiliosios komandos psichologė.
Mažyliai ir pradinukai, dar nėra linkę labai nutolti nuo tėvų ir juos kontroliuoti bei žinoti jų
veiklas – paprasčiau. O štai paaugliai, anot psichologės, tėvams kelia mažiau problemų, tačiau yra
didesni slapukai, linkę rizikuoti, todėl suaugusieji privalo žinoti ką veikia ir tokio amžiaus vaikas,
kaip ir su kuo jis bendrauja internete. Tai pat labai svarbu su vyresniais vaikais aptarti jų atsakomybę
visuomenei ir karantino būtinumą bei prasmę.
Bendros veikos ir savarankiškumo pamokos
Darželinukai ir pradinukai lieka namuose su tėvais. Todėl ką jie veiks ir kaip leis šeima laika –
bendros išmonės ir pomėgių klausimas. „Veiklų galima surasti neatsitraukiant nuo įprasto dienos
rėžimo, kurio laikomasi darželyje ar mokykloje. Pusryčiai, pasivaikščiojimas lauke, žaidimai ar
lavinamieji pratimai, tokius įprastus dalykus reiktų numatyti ir laiką leidžiant namuose“, –
rekomenduoja psichologė.
Be to, dabar tinkamas laikas mažiesiems suteikti ir savarankiškumo pamokas. „Išnaudokime
galimybę suteikti vaikams daugiau iniciatyvos kasdienėje namų ruošos veikloje: kartu tvarkykimės,
gaminkime valgį ar remontuokime, tai laikas, kai vaikus galime mokyti savarankiškumo“, –
priverstinio karantino pliusus vardina mobiliosios komandos psichologė.
Skatinkite vaikui naudingas veiklas
Pasakų skaitymas ar kartu žiūrimi animaciniai filmukai, ne tik stiprina tarpusavio ryšius, bet ir
atlieka lavinamąją funkciją, o svarbiausia – pasak psichologės – aptarti su vaiku patirtus įspūdžius,
gerus ir blogus veikėjus, surasti, ko norėta pamokyti.
Tobulinti skaitymo įgūdžius – dar vienas puikus užsiėmimas. „Gal vaikams skaitymas ir nelabai
patinka, tačiau pirmoje dienos pusėje skirti bent vienos pamokos laiką skaitymui – visiškai normalu
ir reikalinga. Tai ne tik įgūdžių lavinimas, akiračio plėtimas, bet ir turtingesnė kalba, dėmesio
koncentravimas“, – knygų skaitymo privalumus įvardina A. Svetikienė primindama ir lavinamųjų
knygelių, kūrybinių darbų ar net dailyraščio svarbą vaiko raidai.
„Nereikia vaikų izoliuoti nuo supančio pasaulio ir būtina, jiems suprantamai paaiškinti, kas
vyksta. Tačiau pasikeitęs dienos ritmas kelia ir tam tikrų klausimų bei nerimo, todėl užsiėmimai,
laikas kartu ir bendravimas su vaiku, ne tik sukurs tvirtesnį jūsų ryšį, bet ir nepaliks vietos vaikiškoms
ne vaikiškų situacijų interpretacijoms bei įvairioms baimėms“, – apie dienos rėžimo ir veiklų svarbą
vaikui, sakė Panevėžio apskrities VTAS mobiliosios komandos psichologė Aura Svetikienė.
Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos
prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos
Viešųjų ryšių ir komunikacijos skyrius
Mob. tel.: +370 614 71038; +370 694 11608
El. p.: ruta.karciauskiene@vaikoteises.lt
www.vaikoteises.lt
Labdarių g. 8, 01122 Vilnius

Pamokų laikas

1 pamoka 8.30 – 9.15 val.
2 pamoka 9.25 – 10.10 val.
3 pamoka 10.20 – 11.05 val.

ILGOJI PERTRAUKA (1-4 kl., 5-7 kl.)
4 pamoka 11.40 – 12.25 val.

ILGOJI PERTRAUKA (8-IVg kl.)

5 pamoka 12.45 – 13.30 val.

6 pamoka 13.40 – 14.25 val.
7 pamoka 14.30 – 15.15 val.

8 pamoka 15.20 – 16.05 val.